Лекарство за химиотерапия може да причини трайна загуба на слуха при малки деца с рак

[ad_1] Лекарство за химиотерапия може да причини трайна загуба на слуха при малки деца с рак | ✅ Д-р Стоян Арнаудов - Ортопед | Травматолог ⭐️

Лекарството за химиотерапия цисплатин е ефективно лечение на рак при много деца с рак, но за съжаление може да причини трайна загуба на слуха. Резултатите от ново проучване показват, че слухът на много малки деца е повлиян рано по време на лечението и е засегнат в по -голяма степен от този на по -големите деца. Констатациите са публикувани от Wiley рано онлайн през РАК, рецензирано списание на Американското общество за борба с рака.

Предишни проучвания показват, че до 60% от децата, лекувани с цисплатин, страдат от загуба на слуха. За да оцени хода на свързаната с цисплатин загуба на слуха, д-р Брус Карлтън, PharmD, изследовател и директор на Програмата за фармацевтични резултати в Детската болница BC във Ванкувър, Британска Колумбия, и неговите колеги изследват данни от 368 канадски пациенти с рак в детска възраст, които са получили цисплатин и е претърпял общо 2 052 аудиологични оценки. Всички пациенти са били извън цисплатина в рамките на три години след започване на лечението.

Три години след започване на терапията 75% от пациентите на възраст ≤5 години и 48% от пациентите> 5 години са имали загуба на слуха, свързана с цисплатин. Три месеца и една година след започване на терапията съответно 27% и 61% от пациентите на възраст ≤ 5 години са имали загуба на слуха, свързана с цисплатин. По-високата обща доза цисплатин на три месеца, едновременното предписване на химиотерапевтичното лекарство винкристин и по-продължителната продължителност на едновременно прилаганите антибиотици изострят свързаната с цисплатин загуба на слуха с течение на времето.

Авторите отбелязват, че основният механизъм, обясняващ по-високата поява на свързана с цисплатин загуба на слуха при малки деца, остава неясен, но узряващите структури в ухото могат да бъдат по-уязвими към токсичните ефекти на цисплатина.

„Аудиологичното наблюдение при всеки цикъл на лечение с цисплатин ще позволи на научните изследвания да напредват по-бързо, за да се намери механистичната основа за това защо по-малките деца са по-уязвими към загуба на слуха и как най-добре да се защити слуха, докато им се прилага тази животоспасяваща терапия“, каза д-р. Карлтън, който също е професор в Медицинския факултет на Университета на Британска Колумбия и директор на Отдела за терапевтична оценка на Провинциалните здравни служби.

Пенелопе Брок, доктор по медицина, PD, MA, от болница Great Ormond Street в Лондон, е автор на редакционен материал, който придружава изследването. Тя каза, че работата “идва от отлично международно сътрудничество между аудиолози и онколози и носи нов поглед върху този изключително сериозен животозастрашаващ директен ефект на цисплатина върху децата”.

Източник:

Справка в списанието:

Мейер, А., и др. (2021) Кумулативната честота на индуцирана от цисплатин загуба на слуха при малки деца е по-висока и се развива на ранен етап по време на терапията в сравнение с по-големите деца, въз основа на 2052 аудиологични оценки. Рак. doi.org/10.1002/cncr.33848.